Heeft u vragen over het assortiment, de mogelijkheden in bestellen, levering en montage? Of vragen over service en garantie? Veel vragen zijn al eerder gesteld. Bekijkt u alle vragen en antwoorden eenvoudig per categorie.
U kunt uw vragen stellen via het contactformulier of telefonisch van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 - 17:00 uur. Ook kunt u terecht bij een dealer of verkooppunt voor het stellen van uw vragen. Veel vragen zijn al eerder gesteld door andere klanten, u treft dit overzicht van veel gestelde vragen (FAQ's).
Royal Well verzorgt de informatievoorziening vanuit het kantoor in Gouderak. Voor de aanschaf van een product kunt u terecht bij een van onze dealers en/of verkooppunten. Voor advies aan huis of op locatie informeert u bij een dealer in uw omgeving. Indien mogelijk wordt u op locatie geadviseerd.
Het is belangrijk vooraf te bepalen wat de functie van de kas wordt en hoeveel ruimte u daarvoor nodig denkt te hebben. Natuurlijk speelt ook de aanwezige ruimte een belangrijke rol, zorgt u ook daarin voor een goede balans.
Royal Well biedt een heel divers assortiment kassen en tuinkamers, in veel verschillende maatvoeringen. Indien de gewenste maatvoering er niet bij staat, laat u dan informeren over de andere mogelijkheden. Afhankelijk van het model kas heeft u de keuze in maatvoering, afdichting, kleurcoating, toegang en beluchting.
Van veel modellen staat een demonstratiemodel opgesteld bij 1 van onze dealers. Het assortiment kassen is heel divers, daarom is het helaas niet mogelijk van elke uitvoering een demonstratiemodel te kunnen aanwijzen.
Royal Well biedt op het kantoor in Gouderak verschillende demonstratiemodellen aan waarmee een goede indruk van de verschillende modellen wordt gegeven. In deze showroom wordt een selectie van de grote(re) en luxe tuin- en muurkassen gepresenteerd. De verkoop van kassen aan particulieren geschiedt via onze verkooppunten en dealers zoals vermeld onder de rubriek 'dealers'. Indien u geïnteresseerd bent in een kas welke niet bij een dealer staat opgesteld kunt u, mogelijk samen met de dealer, op werkdagen en op afspraak onze showroom bezoeken.
Een dealer heeft vaak één of enkele demonstratiemodel(len) staan. Als u op zoek bent naar een specifiek demonstratiemodel, adviseren wij hierover contact op te nemen met onze afdeling klantenservice. Dit kan via het contactformulier of via ons mailadres klantenservice@royalwellkassen.nl.
Royal Well probeert ervoor te zorgen dat de demonstratiemodellen up-to-date zijn. Correcties of kleine aanpassingen aan een kas zijn altijd mogelijk. Voor een exact overzicht van de details bekijkt u de nieuwste brochure.
Een fundering is een stalen, opstaande rand met een hoogte van 10-12 cm. Eerst wordt de fundering geplaatst, daarna wordt het frame daar loodrecht bovenop gemonteerd. Een aantal modellen beschikt over een geïntegreerde fundering. Voor een aantal modellen is de fundering vereist om de kas te kunnen opbouwen. Wanneer de fundering ontbreekt, kan de deur niet open vanwege de lengte van de deur.
Ja, eigenlijk geldt voor elke kas dat een fundering noodzakelijk is. Dit omdat het aluminium frame van de kas niet alleen loodrecht op de fundering wordt geplaatst, maar deze ook op elke zijde om de fundering heen 'valt'. Er steekt dus een rand aluminium profiel over de fundering heen. Er zijn ook een aantal modellen waarvoor een Royal Well fundering vereist is, vanwege de lengte van de deur. Zonder deze fundering kan deze deur niet open.
Nee, indien het terras als ondergrond dient, zal hierop een funderingsrand moeten worden bevestigd. Op die funderingsrand wordt uiteindelijk de kas gemonteerd.
Ja, voor elke kas is een fundering verkrijgbaar. Vaak is deze optioneel, in een enkel geval wordt de kas geleverd inclusief fundering. Dit zal duidelijk worden vermeld en u treft de fundering ook niet als optie in de prijslijst.
Vaak is een fundering noodzakelijk voor het goed laten functioneren van de kas. Verder wordt met behulp van een fundering een hogere goot- en nokhoogte van de kas bereikt, waardoor u in de kas meer ruimte ervaart.
Afhankelijk van de ondergrond en de fundering zijn er verschillende mogelijkheden. Grofweg kan worden gesteld dat op een verharde ondergrond een fundering zal worden vastgeschroefd aan dezelfde ondergrond. Bij plaatsing in volle grond biedt een ankerset mogelijkheid de fundering op de hoeken vast te zetten in beton. Dit is een product dat extra besteld kan worden. Dit hoeft niet perse noodzakelijk te zijn, maar wordt wel geadviseerd. Verzekeringstechnisch wordt geadviseerd de kasfundering vast te zetten in beton. Het kan voor de verzekeraar een randvoorwaarde zijn voor uitkering bij eventuele schade aan de kas en fundering.
Voor een fundering is het cruciaal dat deze goed geplaatst is. Een fundering staat vlak, de hoeken zijn haaks en beide diagonalen zijn in afstand gelijk aan elkaar. Bij plaatsing in volle grond werkt het goed de fundering te plaatsen op stelstenen nabij de hoekpunten. Plaats de stelstenen onder maaiveld, dan ziet u daar later niets meer van.
Nee, een fundering wordt bij voorkeur onder een afschot van 1% geplaatst, over de richting van de goot / nok. Vaak is dit ook het afschotpercentage wat is toegepast in uw bestrating. Bij een afschot van 1 cm op elke 100 cm, zorgt u ervoor dat het water dat in de dakgoot komt één kant op loopt.
Nee, indien de fundering van aluminium is vervaardigd wordt deze vaak aan het frame geïntegreerd geleverd. Om die manier is de verbinding tussen frame en fundering optimaal. Stalen funderingen worden in de regel los geleverd en worden met behulp van clips, bouten en moeren / schroeven bevestigd aan het frame van de kas.
Ja, dat kan zeker. Let erop dat de gegeven kasmaten grove maten zijn. Voor exacte funderingsmaten bekijkt u de handleiding van de betreffende kas. Hierin staan de funderingsmaten in mm. Dit zijn vaak de buitenmaten van de fundering. (Hard)houten balken lenen zich hier goed voor, maar een gegoten betonrand of gemetselde baksteenfundering is ook mogelijk.
Indien plaatsing op een ondergrond plaatsvindt die met de tijd erg kan verzakken, wordt geadviseerd de fundering / een eigen gebouwde fundering te plaatsen op palen. Afhankelijk van de ondergrond kunnen palen van een bepaalde lengte worden gebruikt. Hiervoor geldt dat het belangrijk is de exacte funderingsmaten te weten, deze staan vermeld in de handleiding van de kas.
Voor het plaatsen van een bestelling kunt u terecht bij één van onze dealers of verkooppunten. Zij helpen u graag verder.
Ja, een dealer heeft tenminste 1 demonstratiemodel staan en kan u aan de hand van een brochure verder informeren. Een dealer is altijd getraind door Royal Well. Ook bij een verkooppunt kunt u terecht voor het plaatsen van een bestelling, hier treft u alleen geen demonstratiemodel.
In de rubriek Dealers en verkooppunten treft u een overzicht van alle dealers en verkooppunten. Hier selecteert u een dealer in uw omgeving.
Ja, wij werken met verschillende online dealers. Hier kunt u terecht voor het eenvoudig plaatsen van een bestelling.
Alleen voor service-onderdelen kunt u rechtstreeks terecht bij Royal Well. Een overzicht van de meest gevraagde onderdelen treft u in de serviceshop. Voor alle andere bestellingen verwijzen wij u door naar een dealer in uw omgeving.
Afhankelijk van uw bestelling kunt u aangeven waar deze mag worden afgeleverd. Uit ervaring blijkt dat 95% van de kasbestellingen rechtstreeks bij de klant wordt bezorgd. Voor tuin- en muurkassen geldt dat deze gratis in Nederland en België op afspraak thuis worden bezorgd, met uitzondering van de Waddeneilanden. Wij raden niet aan de kas te laten bezorgen bij een dealer, omdat dit de kans op transportschade vergroot.
Wij leveren kassen op locaties in Nederland, België en Luxemburg.
Wij leveren ook op moestuincomplexen en vakantieadressen. In beide gevallen is een goede toegang het belangrijkste, omdat kassen altijd met een grote vrachtauto worden geleverd. Voor (vakantie)parken geldt dat de chauffeur niet voorbij de slagboom mag, en daarom ook vlakbij de slagboom de goederen zal lossen.
Afhankelijk van wat u bestelt geldt een specifieke levertermijn:
3-5 werkdgn: Kas en kweekaccessoires, Broeikassen, Patiokassen, Tunnelkassen, Folietunnels en Foliekassen.
10-20 werkdagen: Broeikassen glasgedekt.
2-4 weken: Tuinkassen: Popular, Qube (m.u.v. Qube 88), Royal. Muurkassen: Mini, Wall Garden.
5-10 weken: Overige tuin- en muurkassen.
Deze termijnen zijn niet bindend, afhankelijk van uw bestelling kan een afwijkende levertermijn van toepassing zijn.
Royal Well werkt met verschillende transporteurs en vervoerders. Op die manier zijn wij in staat om uw bestelling zo snel mogelijk en op de juiste wijze te vervoeren. De transporteur heeft ook te maken met de grootte van de verzending. Kleine accessoires worden per pakketpost verstuurd.
Voor levering van uw kas zal altijd vooraf een afspraak worden gemaakt. Dit gebeurt bij voorkeur telefonisch, anders per e-mail. Voor overige bestellingen geldt dat hiervoor geen afspraak voor levering wordt gemaakt. Deze worden zo spoedig mogelijk verstuurd naar het juiste adres.
Royal Well biedt helaas geen mogelijkheid uw bestelling onder rembours te leveren.
Voor kleine pakketten geldt dat de zending wordt aangeboden bij de buren (indien aanwezig) en anders retour wordt genomen. Voor kasorders geldt dat er altijd getekend moet worden voor ontvangst. Bij afwezigheid ontvangt u een kaart in de brievenbus met daarin het verzoek te bellen voor het maken van een nieuwe afleverafspraak.
Royal Well behoudt het recht de extra kosten voor transport in rekening te brengen.
Uw kas kan het beste worden geplaatst op een zonnige locatie, bij voorkeur met de nok geplaatst in een zuid/noord-richting. In verband met koude en wind, kan de kas het beste in een beschutte omgeving worden geplaatst. Ervaring leert dat een kas op zichtafstand van het huis intensiever wordt gebruikt.
Kassen worden vaak geplaatst in een meer beschutte omgeving, denk hierbij aan een siertuin voor of achter het huis. Een kas geplaatst in een open veld heeft meer weersinvloeden te verdragen en moet in de constructie stevig zijn.
Vraag naar ons advies!
Een goede fundering is noodzakelijk voor jarenlang plezier van uw kas. Voor veel modellen geldt dat een aluminium of stalen funderingsprofiel optioneel verkrijgbaar is. Soms wordt de fundering standaard meegeleverd. Bijna altijd wordt een fundering los geleverd, in sommige gevallen is deze integraal aan het frame verwerkt.
Een fundering kan worden verankerd in (snel)beton, of worden vastgeschroefd aan de bestrating, indien mogelijk. Op de hoeken is de fundering voorbereid voor het vastzetten in beton, hiervoor worden zogenaamde grondpinnen geleverd. In veel gevallen wordt de fundering op de vlakke grond geplaatst, met in elke hoek 2 steltegels. Het gewicht van de kas zorgt ervoor dat deze niet wordt verplaatst.
Verzekeringstechnisch wordt geadviseerd de kasfundering vast te zetten in beton. Het kan voor de verzekeraar een randvoorwaarde zijn voor uitkering bij eventuele schade aan de kas en fundering.
Voor het plaatsen van een kas is een vlakke ondergrond cruciaal. Waterpas is zeker geen vereiste. Voor een goede waterafloop uit de dakgoot is wordt geadviseerd de kas onder een afschot van 1 cm per meter te plaatsen.
Een kas wordt vaak als bouwpakket geleverd en is voorzien van een duidelijke handleiding.
Royal Well heeft geen monteurs in dienst, maar wij kunnen u wel monteurs adviseren die ervaren zijn met het opbouwen van de Royal Well kassen. De tarieven hiervan hangen af van de monteur en de kas die moet worden opgebouwd.
Bij Royal Well zijn volgende garantie(s) van toepassing;
Bij Tuinkassen, Muurkassen, Tuinkamers en Priëlen wordt, bij schade welke ontstaan zijn onder normale weersomstandigheden en bij een correcte montage volgens de (fabrieks)instructies, 12 jaar garantie gegeven op onderdelen van de constructie waarbij de schade is ontstaan door productie- en/of constructiefouten. De garantie betreft alleen de onderdelen en niet de montage. Deze garantie komt te vervallen indien de kas niet geplaatst is op een fundering geadviseerd en/of geleverd door Royal Well. Alle Cederhouten tuin- en muurkassen die vrij zijn van grondcontact hebben 10 jaar garantie tegen houtrot.
Op bewegende onderdelen van tuinkassen, muurkassen, tuinkamers en priëlen zoals b.v. deurwielen, deurrubber, scharnieren etc. wordt een aflopende garantie van 1 jaar gegeven. De constructie van tunnelkassen, folietunnels, foliekassen, broeikassen en accessoires hebben een garantie 2 jaar.
Op de UV bestendigheid van het tunnelfolie en schermgaas wordt 3 jaar aflopende garantie gegeven. Deze garantie is alleen van toepassing indien het folie of gaas juist is aangebracht. Loszittend gaas en folie kan als zeil werken en door de beweging bij harde wind tegen de spanten schuren. Dit kan de oorzaak zijn tot een vroegtijdige vervanging en valt hiermee buiten de garantie. Deze aflopende garantie is op basis van afschrijving. Voorbeeld: na 1 1/2 jaar vergoeden wij 50% op de aankoop van een nieuwe folie of gaas.
Op de montage uitgevoerd door een door Royal Well aanbevolen externe monteur is geen garantie van toepassing. De klant wordt voor aanvang van de montage geïnformeerd over de montagevoorwaarden door deze monteur. De monteur bouwt de kas op volgens de fabrieksinstructies en zorgt voor oplevering. De opdrachtgever ondertekent na montage de werkbon voor akkoord en geeft hiermee aan dat de kas volledig en naar tevredenheid is gemonteerd.
Om in aanmerking te komen voor de garantieregelingen van Royal Well, geldt de voorwaarde dat er een geldig aankoopbewijs overlegd moet worden.
Het recht op garantie/reclamatie vervalt indien de aangegeven gebruiksaanwijzingen niet of niet naar behoren zijn opgevolgd, de geleverde goederen onoordeelkundig zijn behandeld c.q. gebruikt of het gebruik van de geleverde goederen niet in overeenstemming is met de wettelijke voorschriften dan wel gebruiksvoorschriften anderszins.
Voor ondersteuning bij uw montagewerkzaamheden kunt u altijd een bericht achterlaten via het contactformulier. Handig is om rechtstreeks een e-mail te sturen met een foto van het probleem. Wij helpen u graag verder.
U hebt het recht binnen 14 dagen de zending retour aan te bieden. De specifieke voorwaarden die hiervoor gelden kunnen per dealer verschillend zijn. Laat u vooraf goed informeren. Uitsluitend retouropdrachten die Royal Well via de dealer bereikt, worden verder in behandeling genomen. Producten die retour worden aangeboden dienen ongebruikt en in de originele verpakking verpakt te zijn.
Royal Well biedt op alle kassen garantie. De periode van garantie verschilt van (een wettelijke) 1 jaar tot 12 jaar op fouten in constructie. Op glaswerk wordt geen garantie gegeven. Breuk van glas moet gemeld worden op het moment van leveren, maar maximaal binnen 2 weken na levering. Daarna vervalt het automatische recht op levering van herstelglas onder garantie.
Royal Well levert onder garantie vervangende onderdelen of een volledig nieuw product. Afhankelijk van de situatie wordt bepaald wat de meest accurate oplossing is.
Indien er sprake is van garantie op basis van afschrijving, wordt een deel van de claim vergoed onder garantie. Dit kan van toepassing zijn bij folie gebruikt bij folietunnels. De totaalduur van de garantie op basis van afschrijving is 3 jaar. Indien na 1,5 jaar het product niet meer voldoet, vergoeden wij 50% van de vervangende folie.